В акції «Автомобіль року в Україні 2017» Toyota RAV4 Hybrid переміг у новій номінації «Електромобілі та гібриди». Цьому є логічне пояснення. І річ не тільки в тому, що кросоверу довелося боротися з легковиками.

В Україні у цій номінації поки що не особливо тісно. І тому перемога Toyota RAV4 Hybrid цілком очікувана. Передусім, це кросовер із великим дорожнім просвітом 187 мм, що вкрай актуально для нашої країни. А ще це дуже зручний, місткий і практичний автомобіль.

Салон має дорогий вигляд за рахунок часткової оббивки штучною шкірою, широкі дверні отвори полегшують посадку і висадку. Дверцята, що прикривають пороги, допомагають зберегти одяг чистим. Простору на задньому ряду позаздрять чимало конкурентів. Місткий багажник має маленьку навантажувальну висоту і пропонує кріпильні петлі та зручну сітку-гамак.

Різне обладнання допомагає користуватися машиною в будь-який час року і незалежно від погодних умов. Уже початковий рівень оснащення охоплює торпедо і дверні карти з оббивкою зі штучної шкіри, електричний привід кришки багажника, систему безключового доступу та запуску двигуна, камеру заднього виду, повністю світлодіодні фари, круїз-контроль, систему контролю тиску в шинах, підігрів передніх сидінь, 2-зонний клімат-контроль та інше обладнання.

Toyota RAV4 Hybrid

У повнопривідному варіанті на слизькій дорозі можуть допомогти задні колеса, які приводить у рух окремий електродвигун. В холоди створити комфортні умови допомагають функції: підігріву керма, всього лобового скла і заднього дивана. Маневрувати в потоці машин і в незнайомих місцях простіше з системою моніторингу мертвих зон дзеркал і камер кругового огляду.

І доки слаборозвинена інфраструктура заправних комплексів і пробіг на одній лише зарядці обмежують використання електромобілів, гібридні машини не мають таких проблем. Ось і на цьому просторому кросовері з містким багажником можна сміливо вирушати в далеку дорогу.

Toyota RAV4 Hybrid

Адже гібридна силова установка Hybrid Sinergy Drive передбачає 2,5-літровий бензиновий мотор потужністю 155 к. с., що працює за циклом Аткінсона, який не тільки заряджає батареї, а й крутить передні колеса. Це і забезпечує кросоверу вражаючий запас ходу, найбільшу потужність і найкращу динаміку серед всіх модифікацій RAV4, представлених у нашій країні. Жорсткувата підвіска надійно тримає авто у віражах і прекрасно бореться з креном. І на високих швидкостях Toyota RAV4 Hybrid залишається точною в керуванні.

Toyota RAV4 Hybrid У переможці Toyota RAV4 Hybrid вивели великий кліренс, просторий салон і багажник, чудове оснащення та розумна ціна.

А завдяки електродвигунам, на доволі великому кросовері у звичайних умовах вдається їздити з витратою пального від 4,4 до 7,2 л на 100 км, роблячи це дуже плавно та впевнено. Адже м’яку роботу силової установки і швидкість реакції на педаль газу забезпечує безступінчастий планетарний механізм E-CVT, який замінює трансмісію.

Крім звичної коробки передач в машині немає і багатьох інших вузлів, що потребують профілактичних робіт та ремонту: роздатки, заднього диференціала, стартера тощо. А система рекуперації енергії гальмування так ефективно уповільнює машину, що і гальмівні колодки доводиться міняти рідше.

Toyota RAV4 Hybrid

Думки

Toyota RAV4 HybridАртем Кисельов
Головний редактор журналу «Автомир»

Перемога Toyota RAV4 Hybrid у номінації «Електромобілі та гібриди» для мене особисто стала очікуваною і більш ніж заслуженою. Toyota давно і міцно займає лідерську позицію у сфері гібридних технологій, оскільки саме вона у свій час поставила виробництво двоякорухомих автомобілів на потік і зробила їх якщо не досконалими, то близькими до такого стану. За сукупністю якостей RAV4 справді найкращий гібридний автомобіль з представлених нині на українському ринку. Він завжди був просторим і комфортним, з прекрасним співвідношенням ціна-якість, а тепер має ще й похвальну паливну економічність. Його силова установка, яка довела свою ефективність на інших моделях Toyota, працює як годинник, перемикаючись між ДВЗ і електротягою так непомітно, що не кожен здогадається про гібридну суть цього автомобіля. RAV4 Hybrid вміє адаптуватися під бажання свого власника. Коли мінімальна витрата пального є приорітетною, він буде білим і пухнастим, а якщо потрібні стрімка динаміка, то спільні зусилля електромотора і ДВЗ негайно її забезпечать. При цьому RAV4 Hybrid має відмінну керованість, енергоємну підвіску, стабільність і передбачуваність у будь-якій ситуації.

Toyota RAV4 HybridСергій Волощенко
Ведучий «Першого автомобільного телеканалу»

На церемонії нагородження переможців конкурсу мені пощастило вручити статуетку керівнику відділу продажів «Тойота Україна» Олексію Цивінському за перемогу Toyota RAV4 Hybrid у номінації «Електромобілі та гібриди». Я голосував за Toyota не тільки тому, що японська компанія залишається лідером у сфері виробництва гібридів. Адже вже складено 10 млн бензиново-електричних машин, а в наступні три роки Toyota планує довести цю цифру до 15 млн. Все набагато прозаїчніше. RAV4 із цим приводом дуже приємний у їзді. Електромотор дарує динаміку в перші ж секунди після старту і при цьому допомагає укладатися в прийнятні цифри витрати. Особливо в міських умовах, де більшість заторів і тягучок гібрид проїжджає виключно на електричній тязі. Так, нехай запас ходу на електриці лише 2-3 км, але за рахунок частих гальмувань батарея дуже швидко заряджається. Вміння безшумно їздити ріднить гібрид з електромобілем. Але, на відміну від останнього, тут можна не думати про найближчу розетку, яких у нас поки що не так вже й багато. Я сказав би, що RAV4 Hybrid більше, ніж просто бензиновик з електромотором. Він долучає покупців до екологічної теми.